Compania este prezenta pe piata din 2005.
In acest timp a achizitionat 1 mil. mp de teren, in Capitala si in restul tarii.
Investitiile de pana acum se ridica la 140 mil. Euro.

Westhouse Group, companie romaneasca cu actionariat norvegiano-britanic, a anuntat miercuri, cu ocazia lansarii sale oficiale pe piata, ca intentioneaza sa investeasca pe piata autohtona de real estate circa 1,5 miliarde de euro pana in 2014, in 20 de proiecte imobiliare. Conform precizarii Nicoletei Radu, in calitate de Business Director, planurile companiei prevad ca, pana in 2012, sa livreze pe piata circa 1.000 de unitati locative pe an, in timp ce, in intervalul 2012-2014, livrarile anuale sa creasca la 1.500 de locuinte. La aceste planuri de viitor Nicoleta Radu a adaugat ca Westhouse Group este prezent pe piata inca din 2005, timp in care s-a ocupat cu achizitionarea de terenuri atat in Bucuresti, cat si in tara, in orase precum Constanta si Brasov. Astfel, in momentul de fata, portofoliul dezvoltatorului cuprinde terenuri cu o suprafata totala de 1 milion de metri patrati, dintre care 60.000 mp numai in statiunea Mamaia, investitia in toate acestea ridicandu-se la 140 milioane de euro.

“Am ales Constanta, pentru ca Bucurestiul era destul de aglomerat”.

Nicoleta Radu a precizat ca primele dintre cele 20 de proiecte, la care lucrarile vor incepe in toamna acestui an, sunt situate in Constanta, cumuland o investitie de 50 milioane de euro. in ceea ce priveste decizia companiei de a-si incepe activitatea intr-un alt oras decat Bucurestiul, Kay Thorkildsen, Chairman al Westhouse, a subliniat: “Am ales Constanta, pentru ca deja aveam relatii aici. in plus, Bucurestiul era destul de aglomerat, erau foarte multi concurenti aici”. Acesta a adaugat ca e de preferat sa fii un jucator major intr-un oras mai mic decat un jucator mic intr-un oras mare.

Primele 3 proiecte se adreseaza clasei medii si mediu plus

Primul dintre cele 3 proiecte din Constanta este ansamblul rezidential Oasis, ce se va desfasura pe un teren de 20.000 mp in localitatea Ovidiu si va livra pe piata 414 apartamente, alaturi de 385 de locuri de parcare. Cu o investitie individuala de 30 milioane de euro, complexul va fi compus din 10 cladiri, pe structura S+P+5E sau S+P+7E si va include atat garsoniere, cat si apartamente cu 2 si 3 camere. Proiectul, ce se adreseaza populatiei cu venituri medii si ridicate, prevede si o serie de facilitati adiacente, precum piscina, teren de tenis, debarcader, restaurant, teren de joaca pentru copii. Termenul de livrare al ansamblului este estimat pentru toamna lui 2009. Cel de-al doilea ansamblu rezidential, Central Apartments, situat in Constanta, se va desfasura pe o suprafata de 8.000 mp si va absorbi o investitie de 12-14 milioane de euro. Complexul, ce se va adresa clientilor cu venituri medii, va fi compus dintr-un singur corp de cladire cu mai multe scari de acces si va fi structurat conform schemei S+P+6E. Ansamblul, ce va fi livrat in aprilie 2009, va cuprinde 89 de apartamente (garsoniere si mai multe tipuri de apartamente cu 2 si 3 camere), alaturi de 95 de locuri de parcare. Corallia Residence, al treilea ansamblu dezvoltat de Westhouse, va fi situat in statiunea Mamaia, pe un teren de 4.000 mp si va cumula o investitie de 4-6 milioane de euro.

Structurat pe schema S+P+5E, complexul va aduce pe piata, la sfarsitul lui 2008, 34 de apartamente. Proiectul se adreseaza categoriei medii si mediu-plus, avand ca target clientii care isi doresc o locuinta de vacanta sau pur si simplu sa investeasca in litoralul romanesc. in ceea ce priveste segmentul de populatie caruia se adreseaza compania, Kay Thorkildsen a mai adaugat: “Suntem aici pentru a construi pentru romani. Vom avea si britanici sau norvegieni care vor dori sa se mute aici, dar principala noastra concentrare este in Romania”.

1.100 euro/mp: pretul mediu de vanzare pentru cele 3 proiecte

In ceea ce priveste preturile la apartamentele din cadrul celor 3 ansambluri, Kay Thorkildsen, Chairman al Westhouse, a subliniat ca acestea vor fi livrate la pretul pietei. Nicoleta Radu a precizat insa ca un pret mediu pe metru patrat ar fi de 1.100 euro, in timp ce, per ansamblu, valorile medii pentru o garsoniera si un apartament de 2 camere ar fi de 50-55.000 euro si respectiv 100-120.000 euro (toate preturile sunt fara TVA, n.red.). in acest context, reprezentanta companiei a subliniat ca, deocamdata, procesul de vanzare al apartamentelor din cadrul celor 3 ansambluri nu a inceput, urmand sa fie initiat in luna octombrie. Cat despre modalitatea de finantare a primelor complexuri rezidentiale ale companiei, Paul Bashir, Chief of Financial Operations Westhouse, a precizat: “Lucram indeaproape cu mai multe banci, dar aceste 3 proiecte vor fi finantate de catre Alpha Bank”. “Avem intotdeauna usile deschise pentru a lucra cu oricine poate aduce ceva in plus la afacerea noastra”, a precizat Kay Thorkildsen cu privire la posibilitatea de a colabora si cu alti dezvoltatori pentru proiectele viitoare.

Anul viitor vor fi lansate alte 4 proiecte, 2 in Constanta si 2 in Capitala

La capitolul planuri pe termen scurt, Nicoleta Radu a precizat ca anul viitor vor fi lansate alte 4 complexuri, dintre care 2 vor fi in Constanta si celelalte in Capitala. Prin intermediul acestor noi proiecte, compania va livra pe piata circa 4.500 de unitati locative, in intervalul 2012-2014. Cat despre investitia in viitoarele ansambluri, reprezentanta companiei a precizat ca inca se lucreaza la acest aspect, neputand furniza o cifra exacta. in ceea ce priveste celelalte proiecte vizate de companie pana in 2014, Radu a mentionat ca, pe langa Constanta si Bucuresti, in atentia Westhouse Group intra si Brasovul. “Vor fi si proiecte mixte, si proiecte destinate strict unei categorii a pietei imobiliare”, a adaugat reprezentanta companiei.

Adriana Dragusin
(Curierul National, Supliment Imobiliare & Constructii, 28 septembrie 2007)